2009. július 20., hétfő

Egy Mahjong mind fölött...

Az egyik kedvenc internetes játékokat összegyűjtő oldal, amit látogatni szoktam szinte napi rendszerességgel a táblajátékos, ahol minden hónapban közzé tesznek pár új flash játékot. Általában a logikai játékok érdekelnek, így főként ezek közül fogok nektek ajánlgatni párat. A régi C64-s időkben is imádtam a stílust, de a PC-n az elsők egyike a Mahjong volt. Ha jól emlékszem még EGA monitoron játszottunk vele az első Windows 3.1 operációs rendszeren. Azóta rengeteg félét írtak, amik közül a táblajékos oldal komplett válogatást közöl itt.

Ekkor bukkantam rá a WellMahjong nevű drágaságra, amely ugyan nem korszakalkotó, de azáltal lesz szórakoztató, hogy elvileg egy másik játékos játékát is lehet nézni osztott képernyőn. Bár néha kételkedtem a nevek miatt, hogy valóban a világ másik felén éppen egyidőben kezdene partit velem az állandóan 400-500 fő között lévő játékosállomány. Ha viszont gép játszik ellenem, akkor is vigasztaló, hogy ő legalább olyan gyakran és néha teljesen ugyanúgy akadt el, mint én.

A kövek formájával is egész megbarátkoztam, éppen csak ez a fránya játék nem lett könnyebb. Eddig összesen egy alkalommal sikerült a teljes táblát leszednem, mert gyakran a gép úgy kever, hogy szerintem elméleti esély sincs rá, hogy meg lehessen oldani a feladatot. A másik kedvencem, amikor három egyforma van fent és gyakorlatilag véletlenszerűen kell rábökni valamelyik párra, hiszen nem látom, hogy alatta milyen kő van letéve.

A pontszámítási rendszere is roppant érdekes és követhetetlen, mert be nem fejezett tábláknál is adott bónusz pontot, még ha minden fent maradt kőért le is vont előtte. Lehet segítséget kérni és pályát szerkeszteni, bár láttam én már ennél sokkal-sokkal kifinomultabb MahJong játékot sokkal több opcióval. Egy próbát azért megér, mert legalább a pályák miatt változatos. Jó szórakozást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése